CARILAH HATIMU DIMANA

Saturday, April 21, 2012

Pengalaman baru ^^ Eps 1

Alhamdulillah, pada tarikh 18 hb April, ana berjaya menduduki ujian undang2 dengan lulusnye, huh, alhamdulillah. Ase puas sesangat, lega dan bebas, haha, ni baru ujian pertama, nti byk ag test yg kene lalui utk mendapatkan lesen kete ni.

Sungguh, sebelum ana nk tetapkan hari nk xam, hati dah tekad, nk test sekali ni jer, xkan membazirkan duit tuk mengulang2 bende ni. Save money. Walaupun buku xterhabis bace, menduduki dengan sepenuh hati bertawakal kpd Allah, alhamdulillah, syukur sesangat.

Dalam perjalanan nk pi tempat xam, bace byk2 kali ayat 1000 dinar. Ni petua penting tau, bile nk wat sesuatu bende yg kite kurang keyakinan terhadapnya, bace ayat ni banyak kali, insyaallah, Allah akan berikan kekuatan kpd kite, kerna kita yakin kpdNya.

Tau kan ayat 1000 dinar ni>>



Jom hayati maksudnyer :-
Dengan nama Allah, Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.
Sesiapa yang bertaqwa kepada Allah(dengan mengerjakan suruhan-Nya dan meninggalkan larangan-Nya), nescaya akan diberikannya kelapangan (jalan keluar dari segala perkara yang menyusahkannya). Dan diberikanya rezeki yang tidak disangka-sangka. Dan (ingatlah), sesiapa yang bertawakal (berserah diri bulat-bulat) kepada Allah, maka dicukupkan baginya (keperluan untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala yang di kehendaki-Nya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.
- (Ayat 2 & 3 Surah At-Talaq)

Subhanallah, ayat ni sungguh mujarab tau, smoga ana dan sahabat2 leh terus mengamalkannya yer =). Tapi kene laa jugak usaha sblm bertawakal yer, jangan tawakal buta jer...^^

Selamat Beramal =) ~

No comments:

Post a Comment


I made this widget at MyFlashFetish.com.

DOA MOHON CINTAMU