CARILAH HATIMU DIMANA

Tuesday, March 20, 2012

Menemani mama di HUSM


Pagi-pagi lagi aku kene bersiap2, sebab menemani mama ade appointment kat HUSM, Kubang Kerian.Sedang tengah bersiap2, hati masih ragu2, nak pergi ke tak ni...isk, kene pakse gak hati ni tuk pergi, bile lagi kau nk teman mama, inilah masanya....(kengkadang, kite kene paksa diri sendiri tuk wat kebaikan)

Alhamdulillah, aku berjaya memaksa diri... On de way nak ke Husm, baba melalui beberapa buah sekolah. Kelihatan pelajar2 sk berjalan2 menuju ke pagar sk, huhu. Kerinduan menerjah dihati, rindu zaman2 sk dlu2. Banyak kali gak aku sampai lewat ke sk, tp alhamdulillah, dalam byk2 kali tu, hanya 2/3 kali jer kene denda, huhu. Ape ke tidaknye, bile masuk pagar sk je, sebuah bas sk sampai, ramai jer pelajar menerjah pagar sk tu, so, aku masuk group dyorang la. huhu. Pernah gak sekali tu, deme wat cam xnampak jer bile ana masuk.

Em, kenangan time sk, memang xkan ku lupekan, kenangan bile sk ni laa kenangan paling indah sk, meskipon ianya xseindah pelangi selepas hujan, dek kerana panas diwaktu petang. huh, ape maksudnyer ni???err...= ='
Tadi bile tengah bersiap2, ana terlintas dlm hati, apelaa agaknyer ujian Allah nk bg padaku harini yer..?

Sesampai jer kat Husm, baba tinggalkan aku ngn mama, so, kami meneruskan perjalanan kami menuju ke destinasi, sebelum tu, singgah beli kuih tuk mengalas perut yg kelaparan. Lepas tu, mama g amek nombor giliran, yg ke 25, wah, lame gak tu, menunggu hampir 2jam kot, dengan berbekalkan kesabaran, aku ngn mama setia menunggu, sambil bace buku, aku bace buku 'Melukis Pelangi' karangan Oki Setiana Dewi.


Sejak bace buku ni, aku ingin mengembalikan diriku sebelum ini yg telah hilang dek kerana berlaku sesuatu yg sangat2 aku kecewa dengannya. Sebelum ni, aku jua, seperti oki, suka menulis diari, tapi hobi ku lenyap dek gara2 berlaku sesuatu, yang sampai hari ini aku tak bisa melupakannya, em, biarkanlah. Kenapa kite nak lenyapkan sesuatu kebiasaan kite disebabkan seseorang kan?..So, sedikit2, aku nak mengembalikan hobi yang sudah lama aku tinggalkan, lama ker?? Hampir 2 sem laa aku tinggal hobiku ini. Gara2 insiden itu, sahabatku menghadiahkan aku sebuah diari yang mempunyai kunci, hehe, leh kunci supaya xde orang bace...^^

Keberadaan aku di Husm, banyak bende yang aku dpt pelajaran drpdnya, bile tgok org sakit, terasa diri ini, bersyukur dengan kesihatan yang Allah berikan. Benarlah, antara 2 nikmat yang selalu kita persia2kan adalah nikmat masa lapang dan nikmat kesihatan. Nikmat masa lapang adalah sesuatu yang tidak dapat dibeli lebih2 lagi ana sebagai student, terasa agak ketensyenan bile hampir nak xam final. Sedangkan bile ade waktu lapang pd awal sem, xdigunakan sebaiknya. Itulah nikmat yg paling besar bg ana, lbh2 lg sebagai student, sebagai anak, lepasni insyaallah ade jodoh sebagai isteri solehah pula, amiin..

Satu lagi perkara yang ana nk kongsikan bersama, sedang kami menunggu di kawasan berhampiran tempat menunggu, tetibe kedengaran suara kanak2 menjerit mencari ibunya. "Mama....Mama....." sambil menangis. huh, kuat jugak suara budak neh. Mak budak tuh pon berkejaran mengejar anaknya, "Mama kat sini...." saut maknya. Huh, terkejut ana, orang sekeliling pun tengok dengan pandangan yg mengejut. Alhamdulillah, budak tu jumpe gak mak dy.

Mama ana bgtau, "Budak ni jenis yg hyper, bile dy perasan mak dy hilang, terus menjerit menangis mencari maknyer, susah tau nk jaga anak jenis gitu. Alhamdulillah anak2 mama semuanya xgitu, cntohnyer along, bile terperasan yang mama hilang dr pandangan, along tak terus menjerit menangis, tp dy slow2 jalan, sambil mata liar mencari mama, mama daa nampak dy dr jauh, mama ikut along kat belakang, semakin lame smakin dekat, lepastu mama panggil..."Along..."...along berpaling, dn mukanyer baru menunjukkan dy sedey"....ala ala la.. comelnyer....^^..hehe


Bestnyer lau ade anak sedara kan, jeles ngan kawan kite tu, ramai jer anak sedara dy,.siapalah kite nie, nk menimang anak sedara, em, anak sendiri laa jawabnyer.

Wallahua'lam, tu jelaa kot perkongsian ana arini, insyaallah, lain kali ade lagi. Wassalam............^^

No comments:

Post a Comment


I made this widget at MyFlashFetish.com.

DOA MOHON CINTAMU